Deprese

6. 03. 2023 18:15:52
Únavový syndrom a první příznaky a projevy psychického onemocnění, které vyústily v první hospitalizaci v psychiatrické léčebně

Když taxi zastavilo v lese před budovou psychiatrické léčebny, vzpomněla jsem si na film Requiem pro panenku. Oprýskaná jednopatrová budova se zamřížovanými okny ve mně vzbuzovala pocit, že jakmile překročím její práh, už se nikdy nedostanu ven. Působila ponuře, její zchátralý stav se nedal přehlédnout a všude okolo jen les a ticho. Jen šumění stromů, které jakoby říkaly: "Sem patříš, jsi blázen, jsi blázen, jsi blázen..." Ne, já nejsem blázen, jsem jen unavená a vyčerpaná všemi událostmi loňského roku, které mě přivedly až sem..

Začalo to koncem září, pociťovala jsem stále větší únavu. Po osmi až desetihodinovém spánku jsem si připadala jak po probdělé noci, nebo spíš noci strávené někde ve fitku, protože mě bolel snad každý sval v těle. V práci jsem nestíhala, usínala jsem i několikrát během dne, všude, v práci, v obchodě ve frontě na pokladnu, v dopravních prostředcích, na jezdících schodech, dokonce i při tetování, což tatér komentoval slovy, že již zažil ledacos, ale tohle se u něho prý ještě nikomu nestalo. Nepomáhalo nic, vitamíny, injekce, infuze, únava byla mnohem silnější.

Vydržela jsem do konce roku, v lednu mě tělo přestalo poslouchat úplně, cvak, prostě se vyplo a já zůstala zcela upoutaná na lůžko. Myslela jsem si, že je to konečná, že už se z tý zatracený postele nikdy nezvednu. V podstatě jsem jen spala, nebo tupě zírala na strop. Televize nebo knížky nepřipadaly v úvahu, nemohla jsem se soustředit a po chvíli jsem stejně usnula. Trvalo tři měsíce, než jsem byla schopná sama dojet k lékaři a jakž takž obstarat domácnost, práce byla v mém stavu stále nemožná. Při podrobných odběrech krve se ukázalo, že mám v těle infekci a další dva měsíce jsem brala antibiotika. Ani potom se ale můj stav nezlepšil natolik, abych mohla chodit do práce. A protože řada dalších vyšetření nic neprokázala, podle všech výsledků jsem byla zdravá, bylo mi doporučeno psychiatrické vyšetření. "Já přece nejsem žádnej blázen, je mi pořád špatně, tak proč mě tam posíláte, proč mě neléčíte?" ječela jsem na lékaře do telefonu. Ani na okamžik jsem si nepřipouštěla, že za tím vším stojí moje poslední dobou těžce zkoušená psychika. Do té doby jsem měla na tuto problematiku, troufám si říct, obecný názor. Psychická nemoc? Stigma. Takový člověk nepatří mezi "normální" lidi. Psychiatrická nemocnice? Blázinec, ústav, kde jsou zavření nenormální lidé ve svěracích kazajkách. Být psychicky nemocný je ostuda, je to slabost, je to neschopnost, méněcennost. V následujících měsících a letech jsem měla možnost poznat, jak hluboce jsem se mýlila...

Autor: Nora Karenová | pondělí 6.3.2023 18:15 | karma článku: 21.49 | přečteno: 588x

Další články blogera

Nora Karenová

Poslední kapka 2. část

Léto, kdy se vše po 17ti letech života syna s vážnou nemocí vrátilo na začátek, a kdy jsem si poprvé sáhla na dno svých sil

25.3.2023 v 17:29 | Karma článku: 19.81 | Přečteno: 351 | Diskuse

Nora Karenová

Poslední kapka 1. část

Jak pohár mé psychiky přetekl aneb nejdelší léto mého života. Taky se vám v nemocnici zdá, že den tam trvá dvakrát tak dlouho než "venku"?

17.3.2023 v 23:41 | Karma článku: 17.35 | Přečteno: 443 | Diskuse

Nora Karenová

Stresové situace jako spouštěč deprese?

Úvaha o tom, jaké situace byly nebo mohly být příčinou mých psychických potíží, které vyústily v těžké deprese.

9.3.2023 v 16:34 | Karma článku: 10.68 | Přečteno: 349 | Diskuse

Nora Karenová

Dokončení článku "Deprese"

Jak jsem se dostala k psychiatričce, a co přispělo k tomu, aby mi doporučila hospitalizaci v léčebně.

9.3.2023 v 12:53 | Karma článku: 14.59 | Přečteno: 399 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

I duše mohou plakat

Někdy potkáte někoho, bez koho už nedokážete žít..., a tak, když vás osud rozdělí a pak následně zase spojí, neváháte ani chviličku... Pro Marušku...

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 60 |

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 13.65 | Přečteno: 244 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 13.69 | Přečteno: 1497 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.66 | Přečteno: 474 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |
Počet článků 6 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 390

Potýkám se se závislostí a depresemi. Touto cestou jsem se chtěla svěřit se svými démony a doufám, že čtenáře bude můj příběh zajímat, případně můžeme rozvinout diskuzi na mnou popsaná témata. A proto jsem se rozhodla zveřejnit svůj příběh.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...