Diskuse

Deprese

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zasluzny clanek. Bohuzel stigmatizace lidi s dusevnimi poruchami je stale jeste moc ziva. V zemi, kde ziji, se vrchnost rozhodla bojovat proti stigmatizaci tim, ze umistuje psychiatricke kliniky (s vyjimkou specialnich klinik pro tezce postizene a odsouzene k nucene psychiatricke peci) do nemocnic, aby se psychickym pacientum dostalo podobneho statusu jako somatickym. Take uz nastesti zmizely to ponure budovy se zamrizovanymi okny. Podle popisu jedne zname z CR, ktera byla dvakrat hospitalizovana v psychiatricke lecebne, se mi zda, ze CR musi v tomto smeru jeste hodne dohanet. O vazne forme deprese a boji s ni tu pred nekolika lety psala jedna mlada blogerka, mozna si to budete moci dohledat a ziskat nejakou inspiraci. Coby byvaly dlouholety pracovnik ve psychiatrii (ackoliv ne v CR) je psychiatrie stale jeste moji srdecni zalezitosti a se zajmem budu cist vase dalsi clanky.

0 0
možnosti
Foto

Děkuji za Váš přínosný komentář, jsem ráda, že se Vám můj článek líbil a doufám, že tomu bude tak i nadále.

0 0
možnosti
Foto

R^ super čtení. Člověk si mnohdy ani nestihne všimnout, že tělu dochází dech... Jste statečná, ne ostudnice ;-)V

2 0
možnosti
Foto

Děkuji moc, ani jsem nečekala, že by se mé vyprávění mohlo líbit, potěšila jste mě :-)

0 0
možnosti

Psychické problémy se můžou zhoupnout do fyzických a někdy fyzické problémy vyustí až v psychických, potom je těžké to klubko rozmotat.

2 0
možnosti
Foto

Někdy psychiatrické pacienty stigmatizují i odborníci - ti, kdo by jim měli pomáhat. Ostatně v Rusku to bylo a je běžné, včetně zneužívání oboru psychiatrie. A Rusko není zas tak daleko.

0 0
možnosti
Foto

Ano, to máte pravdu, sama jsem to zažila a nebylo to nic hezkého.

0 0
možnosti

Měl jsem spolupracovníka P., měli jsme spolu pěkný vztah. Pak na něho přišly deprese. Propadal se do nich stále více. Vyptával jsem se ho: "Chodíš k psychiatrovi?" - "Chodím." Více jsem se nevyptával, mluvili jsme spolu o kamarádech, koronaviru (zrovna vrcholil) apod. Stále se zhoršoval. Ptal jsem se: "Nedoporučuje ti doktor hospitalizaci?" - "Neeé." Odpověď však to byla nejistá, měl jsem podezření, že mu to doktor doporučuje. Dělal jsem však, že mu věřím. Nakonec skončil sebevraždou. Zrovna včera jsme byli s manželkou navštívit jeho maminku, která je špatně pohyblivá a nikoho z blízkých už nemá. Na návštěvu jsem si vzal po P. Jeho maminka chtěla, aby věci po P. někdo nosil, vzal jsem si svetr a natáhnu si ho, když jde k ní na návštěvu.

1 0
možnosti
Foto

Děkuji za Váš příspěvek a naprosto přesně vím, o čem píšete. Můj nevlastní bratr spáchal v necelých 33 letech sebevraždu právě z důvodu neléčeného psychického onemocnění. Ve svém příběhu později toto také uvedu.

0 0
možnosti
Foto

Taky jsem se kdysi vyčerpala, ale vlastně mi to v životě spíš pomohlo.R^

1 0
možnosti
  • Počet článků 6
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 390x
Potýkám se se závislostí a depresemi. Touto cestou jsem se chtěla svěřit se svými démony a doufám, že čtenáře bude můj příběh zajímat, případně můžeme rozvinout diskuzi na mnou popsaná témata. A proto jsem se rozhodla zveřejnit svůj příběh.

Seznam rubrik