Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dokončení článku "Deprese"

Jak jsem se dostala k psychiatričce, a co přispělo k tomu, aby mi doporučila hospitalizaci v léčebně. 

Rozhodně jsem nepřijala fakt, že jsem psychicky nemocná, to jsem si velmi dlouho nechtěla připustit, nicméně můj stav se nelepšil, takže jsem se nakonec přece jen ocitla u "cvokaře", jak jsem tomu tehdy říkala. Na internetu jsem si náhodně vyhledala psychiatričku, která měla ordinaci blízko mého bydliště, a v té době jsem ještě netušila, že této náhodně vybrané lékařce (bylo mi to jedno, kam půjdu, reference jsem nečetla, byla jsem přesvědčená, že tam jdu úplně zbytečně) budu vděčit za mnohé, a že mi v časech, které měly teprve nastat, bude velkou oporou.

Lékařka mi předepsala antidepresiva, ale trvalo poměrně dlouho, než jsme dospěly k takové kombinaci léků, aby nevyvolávala nežádoucí účinky a další týdny se čekalo, až léky "zaberou". Po pár týdnech již byly bolesti a únava snesitelné, ale nastal další problém. Nemohla jsem spát, a to vůbec. Po třech měsících, které jsem v podstatě prospala, nastalo opačné období. Přes den jsem usnula tak na hodinu až dvě, v noci tak na hodinu, na půl hodiny, nebo taky vůbec. Nemohla jsem "vypnout hlavu". I přes prášky na spaní to prostě nešlo. Navíc mě tma začala děsit, bála jsem se usnout, když se to podařilo, měla jsem noční můry. Nejčastěji se opakoval sen, když mě honí nějaký muž, dostihne mě a zavraždí ranou do zátylku. Šílenej pocit, dodnes si ho vybavuji naprosto přesně, který mě vždy probudil. Nakonec jsem v noci přestala spát úplně. Hodiny jsem seděla u okna a čekala na svítání. "Musíš se něčím zaměstnat, nebo se opravdu zblázníš", říkala jsem si stále dokola. A tak jsem po nocích začala péct moučníky. Napřed jednoduché, postupně stále složitější a časově náročné. Rozdávala jsem je v rodině a přátelům a sklízela za ně samou chválu. No, aspoň něco, necítila jsem se až tak neschopně a k ničemu.

Po několika týdnech mého pečení po nocích lékařka rozhodla o mé hospitalizaci v psychiatrické léčebně, Měla známou primářku v jedné léčebně mimo Prahu, kterou mi doporučila. Byla jsem naprosto vyčerpaná, takže jsem souhlasila, i když jsem netušila, co mě čeká, jak mi tam mohou pomoci a jestli to vůbec dám.

Taxi už dávno odjelo a já tady teď stojím a mám strach, mám chuť se otočit a utíkat pryč, přes slzy pořádně nevidím.. A dost. Jsi tady, nic s tím už neuděláš, tak jdi a bojuj. Nadechla jsem se a vydala se "tam", do neznáma, se strachem, ale i s odhodláním. Stiskla jsem zvonek u hlavních dveří, ohlásila se a vstoupila dovnitř...         

Autor: Nora Karenová | čtvrtek 9.3.2023 12:53 | karma článku: 14,59 | přečteno: 400x
  • Další články autora

Nora Karenová

Poslední kapka 2. část

Léto, kdy se vše po 17ti letech života syna s vážnou nemocí vrátilo na začátek, a kdy jsem si poprvé sáhla na dno svých sil

25.3.2023 v 17:29 | Karma: 20,05 | Přečteno: 352x | Diskuse| Osobní

Nora Karenová

Poslední kapka 1. část

Jak pohár mé psychiky přetekl aneb nejdelší léto mého života. Taky se vám v nemocnici zdá, že den tam trvá dvakrát tak dlouho než "venku"?

17.3.2023 v 23:41 | Karma: 17,83 | Přečteno: 444x | Diskuse| Osobní

Nora Karenová

Stresové situace jako spouštěč deprese?

Úvaha o tom, jaké situace byly nebo mohly být příčinou mých psychických potíží, které vyústily v těžké deprese.

9.3.2023 v 16:34 | Karma: 10,68 | Přečteno: 350x | Diskuse| Osobní

Nora Karenová

Deprese

Únavový syndrom a první příznaky a projevy psychického onemocnění, které vyústily v první hospitalizaci v psychiatrické léčebně

6.3.2023 v 18:15 | Karma: 21,67 | Přečteno: 589x | Diskuse| Osobní

Nora Karenová

Úvod do obsahu blogu

Zveřejnění obsahu blogu a ukázek tvorby. Životní příběh, boj se závislostí, s vážnou nemocí dítěte a dalšími tragickými událostmi.

5.3.2023 v 20:02 | Karma: 12,70 | Přečteno: 215x | Diskuse
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 6
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 390x
Potýkám se se závislostí a depresemi. Touto cestou jsem se chtěla svěřit se svými démony a doufám, že čtenáře bude můj příběh zajímat, případně můžeme rozvinout diskuzi na mnou popsaná témata. A proto jsem se rozhodla zveřejnit svůj příběh.

Seznam rubrik