Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Poslední kapka 1. část

Jak pohár mé psychiky přetekl aneb nejdelší léto mého života. Taky se vám v nemocnici zdá, že den tam trvá dvakrát tak dlouho než "venku"?

V půl třetí ráno mě vzbudilo vyzvánění telefonu. Na displeji svítilo Otovo jméno. V tom týdnu měl kluky u sebe, takže jsem věděla, že je zle. A bylo. "Čau, Matoušovi je blbě, zase je to tady, jedeme do Motola, jedeš taky nebo ne?" "Určitě jedu, jen se obléknu, dej mi deset minut a počkejte na mě před barákem." Rychle jsem se oblékla, malování ani česání mě v tu chvíli nezajímaly, jen letmý pohled do zrcadla a už jsem pádila po schodech. Už na mě čekali. Matouš seděl vzadu s kbelíkem v rukou. Jak slyšel dveře od domu, otočil hlavu. Ten pohled mi stačil. Tvář měl úplně bílou a oči mu svítily. Ota byl viditelně nervózní. "Čau, jedeme." "Čau, díky za zavolání." "Ahoj Matouši", pozdravila jsem syna, když jsme nastoupili do auta. "Čau." Víc neřekl, ani nemusel a já se neptala, bylo to vidět. "Kdy to začalo?" zeptala jsem se Oty. "Asi před hodinou mě vzbudil, že zvracel a bolí ho hlava. Rychle se to zhoršuje, musel jsem ho obléknout a dovést do auta. Martina si vyzvedla máma." Bývalá tchyně bydlela v domě ve stejné ulici, takže hlídání mladšího syna naštěstí nebyl problém. Od poslední operace uplynulo 5 let a věděli jsme, že jednou to prostě zase přijde. Matouš začal něco říkat, ale nebylo mu vůbec rozumět, začal zvracet. Pak bylo najednou ticho. Otočila jsem se dozadu, Matouš ležel na sedačkách, kbelík se zvratky v ruce. Vzala jsem mu ho. "Matouši nespi, nesmíš spát, řekni mi něco." "Bolí mě hlava, nemůžu sedět." "Lež, ale hlavně neusni." Už jsem mu neřekla, že při jeho bolestech by to nebyl spánek, ale bezvědomí. Ota jel rychle, provoz v tuto dobu žádný, v nemocnici jsme byli do půl hodiny. Syna jsme museli vést, jak vstal, bolesti hlavy byly nesnesitelné. Na urgentu si v čekárně okamžitě lehl na sedadla. Bylo mu 17, i při své nemoci hrál hokej, nechal si rovnat zlomeninu z tréninku zaživa, než aby zůstal v nemocnici na operaci, měl už hodně za sebou a byl to "tvrďák", ale teď naříkal jak malé dítě. Rvalo mi to srdce. Na pohotovosti v ordinaci opět zvracel, mladá lékařka říkala, že je to možná z jídla, nějakou dobu jsme se dohadovali, na naše naléhání bylo provedeno CT a nebylo co řešit. Na neurochirurgii už nás čekali, službu měl primář, Matouš šel okamžitě na sál, ani hlavu mu neoholili jako vždycky, podle slov primáře na to nebyl čas. Operace proběhla ve čtvrtek v noci, v pátek jsme tam nemohli, v sobotu mu tam vezl Ota věci a v neděli jsem šla za Matoušem já. Byl na pokoji sám a nespal. "Ahoj Matouši, tak co, jak je ti, jak to vypadá?" "Ahoj, no už celkem dobře, za chvíli bude vizita, je tady primář." "To je dobře, když tě přijímal, řekne mi aspoň podrobněji, co a jak." Sedla jsem si k posteli a v tu chvíli syn pootočil hlavu. Zděsila jsem se. Místo obvyklé pěticentimetrové "podkovičky" měl pětadvaceticentimetrovou "skobu". "Ježiši, to je strašný, jak to, že máš takovouhle jizvu?" Než stačil odpovědět, přišel primář. Vše mi vysvětlil, Matouš měl hadičku v hlavě zarostlou, proto ta dlouhá jizva, nemohli jí vytáhnout, musely se odstraňovat srůsty a nepodařilo se jim odstranit všechny. No vypadalo to příšerně, ale Matoušovi již bylo lépe, to bylo hlavní, byl jen hodně unavený. 

Pustili ho v úterý, Ota ho odvezl ke mně, Martina si zatím nechal u sebe, aby měl Matouš klid. Chodila jsem do práce a pravidelně jsem mu volala, z práce jezdila rovnou domů. Ve čtvrtek mi syn volal, že má teplotu, 37,6. Bral si paraleny, ale nic, měl pořád stejně, celý den. V pátek beze změny, pořád stejná teplota. Přišla jsem z práce dřív, Matouš se díval na televizi. Od svého propuštění se mi zdál takový tichý, zakřiknutý. Jasně, byl po operaci a nebylo mu ještě úplně ok, ale stejně mi prostě přišlo, že je divnej, Teď navíc ta teplota, nelíbilo se mi to. Rozhodla jsem se zavolat do Motola. Samozřejmě jsme se zhádali, protože s tím nesouhlasil. No, mluvili se mnou jako se cvokem. Je to úplně normální, ta teplota, není nijak vysoká, jiné problémy syn nemá, tak proč vůbec volám. Byl to dlouhej víkend., U syna beze změny, jen teď už si ani nepouštěl televizi a ležel nebo pospával, teplota stejná, já volala do nemocnice, kvůli čemuž jsme se vždy pohádali. V sobotu mi ještě málem vynadali, taky jsem si říkala, že je třeba otravuju zbytečně, že jsem možná paranoidní, ale něco se mi prostě na synovi nezdálo. V neděli jsem volala opět, a to už mi řekli, že pokud to bude stejný i večer, ať se v pondělí přijdem ukázat. Jo to bylo výživný pondělí, pracovní doba ve špitále, přijeli jsme tam v půl osmé a odjížděla jsem ve čtyři odpoledne. Sama. Po všech vyšetřeních a odběrech krve se ukázalo, že v operační ráně je infekce, CRP norma do 8, u syna 99. Byla nutná reoperace...    

Autor: Nora Karenová | pátek 17.3.2023 23:41 | karma článku: 17,83 | přečteno: 444x
  • Další články autora

Nora Karenová

Poslední kapka 2. část

Léto, kdy se vše po 17ti letech života syna s vážnou nemocí vrátilo na začátek, a kdy jsem si poprvé sáhla na dno svých sil

25.3.2023 v 17:29 | Karma: 20,05 | Přečteno: 352x | Diskuse| Osobní

Nora Karenová

Stresové situace jako spouštěč deprese?

Úvaha o tom, jaké situace byly nebo mohly být příčinou mých psychických potíží, které vyústily v těžké deprese.

9.3.2023 v 16:34 | Karma: 10,68 | Přečteno: 350x | Diskuse| Osobní

Nora Karenová

Dokončení článku "Deprese"

Jak jsem se dostala k psychiatričce, a co přispělo k tomu, aby mi doporučila hospitalizaci v léčebně.

9.3.2023 v 12:53 | Karma: 14,59 | Přečteno: 400x | Diskuse| Osobní

Nora Karenová

Deprese

Únavový syndrom a první příznaky a projevy psychického onemocnění, které vyústily v první hospitalizaci v psychiatrické léčebně

6.3.2023 v 18:15 | Karma: 21,67 | Přečteno: 589x | Diskuse| Osobní

Nora Karenová

Úvod do obsahu blogu

Zveřejnění obsahu blogu a ukázek tvorby. Životní příběh, boj se závislostí, s vážnou nemocí dítěte a dalšími tragickými událostmi.

5.3.2023 v 20:02 | Karma: 12,70 | Přečteno: 215x | Diskuse
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Obětem sexuálního násilí je třeba věřit, řekla u soudu s Cimickým Vrbová

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  16:04

Je důležité, aby se na oběti sexuálního násilí nahlíželo jako na ty, kterým se má věřit, ne je...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. O pátrání informovala na svém webu v úterý...

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  15:45

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Nevěřte lžím a pomluvám, obhajuje Babiš neúčast na jednání o důchodech

23. dubna 2024  14:49,  aktualizováno  15:43

Poslanec a šéf ANO Andrej Babiš na svém účtu na sociální síti X zveřejnil video, ve kterém...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 6
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 390x
Potýkám se se závislostí a depresemi. Touto cestou jsem se chtěla svěřit se svými démony a doufám, že čtenáře bude můj příběh zajímat, případně můžeme rozvinout diskuzi na mnou popsaná témata. A proto jsem se rozhodla zveřejnit svůj příběh.

Seznam rubrik